کاربردهای واقعی و مقاومت در برابر آب


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خدمات لوله بازکنی و آدرس lolehservice.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


هنگامی که ساعت توسط سازنده تست می شود ، در آزمایشگاه تحت شرایط بهینه مانند یک واشر جدید ، در یک مخزن آب تحت فشار و آب ساکن / ساکن انجام می شود. با این حال ، کار واقع بینانه نتایج کاملاً متفاوتی را به همراه خواهد داشت. در اینجا چند سناریو آورده شده است:

دمای آب در وان آب گرم یا دوش آب گرم بر شکل مهر و موم ها تأثیر می گذارد. به خصوص اگر ساعت از دمای بالا گرفته شده و بلافاصله در آب سرد فرو رفته باشد - مانند رفتن از وان آب داغ به استخر.

تغییرات ناگهانی و سریع فشار - مانند غوطه وری (حتی غوطه ور شدن کم عمق) در استخر ، در هنگام شنا کردن بازوی شما در آب غوطه ور می شود ، واشرها را برای یک ثانیه فشرده می کند. اگر واشرها مطابق مشخصات نباشند ، ممکن است پاره شوند و باعث جذب آب ساعت شود.

با پیر شدن ساعت ، مهر و موم ها فرسوده می شوند و همان مقاومت در برابر آب را حفظ نمی کنند.

مقاوم در برابر آب در برابر ضد آب

کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) که واقعیت آگهی را اجرا می کند ، اصطلاح "ضد آب" را نامناسب دانسته است. به نظر آنها ، هرگز ساعت نمی تواند 100٪ ضد آب باشد ، زیرا واشرها با گذشت زمان و قرار گرفتن در معرض خراب می شوند و عمق خاص مقاومت در برابر آب را کاهش می دهند.

به گفته کمیسیون تجارت فدرال ، "کلمه اثبات دلالت بر مقداری از محافظت مطلق دارد که متأسفانه در مورد ساعتها خصوصاً در مدت زمان طولانی وجود ندارد." کمیسیون تجارت فدرال اصطلاح مقاومت در برابر آب را مناسب تر دانسته است.

روش های آزمایش مقاومت در برابر آب

برای آزمایش مقاومت در برابر آب دو روش معمول وجود دارد:

تست خشک: ساعت در محفظه ای قرار می گیرد و فشار هوا افزایش می یابد. دستگاه کوچکترین تفاوت را در اندازه مورد تشخیص می دهد. اگر کیس کشیده شده باشد ، حتی اندکی ، ساعت ضد آب نیست.

آزمایش مرطوب: ساعت در محفظه ای نیمه پر از آب و نصف هوا قرار می گیرد. فشار هوا با خارج شدن ساعت از آب افزایش می یابد و سپس ساعت به آرامی در آب غوطه ور می شود. وقتی ساعت کاملاً غوطه ور شد ، فشار هوا به آرامی آزاد می شود. اگر حباب از ساعت خارج شود ، به این معنی است که هوا قبل از غوطه وری به داخل ساعت نشت کرده و ساعت ضد آب نیست. این روش به طور کلی به عنوان آزمایش دوم برای شناسایی منطقه مشکل استفاده می شود.

دستگاه یا بار نوار خودکار

دستگاه خودپرداز مخفف "اتمسفر" است که برابر با 10 متر است. کلمه دیگری برای خودپرداز که معمولاً در اروپا استفاده می شود BAR است - این نیز برابر با 10 متر است.

شیر فرار هلیوم
شیر تخلیه هلیوم

دریچه فرار / تسکین هلیوم تنها در مواقع غواصی شدید در هنگام غواصی از زنگ غواصی استفاده می شود. وقتی زنگ پایین می آید ، فشار شروع به افزایش می کند و هلیوم به مخلوط تنفسی اضافه می شود. هلیوم برای از بین بردن هوای سمی از عمق شدید اضافه می شود.

هلیم یکی از کوچکترین ذرات است و از طریق مهر و موم به داخل ساعت نفوذ می کند تا زمانی که فشار هوا در ساعت با فشار هوا در زنگ غواصی برابر شود. وقتی زنگ غواصی شناور می شود و از حالت فشرده خارج می شود ، لازم است هلیوم به همان سرعت که از فشار خارج می شود از ساعت فرار کند - در غیر این صورت فشار در ساعت باعث جدا شدن کریستال می شود.

برای جلوگیری از این امر ، امگا یک دریچه فرار از هلیوم ایجاد کرده است که اجازه می دهد هلیوم سریعتر از آنچه که در آن نفوذ می کند ، فرار کند. بسیاری از مارک ها از یک شیر فرار در یک طراحی یا طراحی دیگر استفاده می کنند. به طور کلی ، شیر فرار را می توان در ساعت هایی با درجه مقاومت در برابر آب 300 متر یا بیشتر یافت.

دریچه فرار هلیوم هرگز نیازی به استفاده برای غواصی منظم ندارد مگر اینکه غواصی در یک محیط کنترل شده باشد که در بالا توضیح داده شد.
تفسیر رتبه بندی عمق

حتی اگر این ساعت به عنوان مقاومت در برابر آب 30 متر / 99 فوت درجه بندی شده باشد ، به این معنی نیست که می تواند در آن عمق غوطه ور شود. درجه عمق منتشر شده توسط سازنده ماهیتی نظری دارد و تنها در یک محیط آزمایشگاهی کاملاً ایده آل قابل دستیابی است - چیزی که در زندگی واقعی تکرار آن غیرممکن است.

توصیه های ما

سالی یکبار آب ساعت خود را آزمایش کنید.
با ساعت خود دوش یا شنا نکنید ، مگر اینکه ساعت 100m / 330ft باشد و دارای تاج پیچ است.
تاج را در حالی که در آب هستید ، هرگز باز ، پیچ و تاب نکنید و کار نکنید.
هرگز دکمه های ساعت کرنوگراف را در حالی که در آب هستید فشار ندهید ، مگر اینکه توسط سازنده تنظیم شده باشد
ساعت خود را در معرض تغییرات شدید دما قرار ندهید.
ساعت خود را در معرض تغییرات ناگهانی و سریع فشار هوا قرار ندهید.
اجازه ندهید ساعت شما با مواد شیمیایی خورنده مانند صابون های ساینده و آب بسیار کلر دار تماس داشته باشد.
اطمینان حاصل کنید که تاج همیشه به داخل فشار داده می شود و اگر تاج پیچ دارید ، همیشه محکم باشد. قبل از غوطه ور شدن در آب با دقت بررسی کنید.




:: موضوعات مرتبط: ساعت , ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : reza
ت : یک شنبه 23 خرداد 1400
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');